Uklædeligt mummespil.

Allerede i 2012 skrev EFA Syds eget revisionsfirma i sin revisionspåtegning, at det stod helt galt til med økonomien i EFA Syd, og at der var alvorlig tvivl om, hvorvidt produktionsskolen evnede at fortsætte driften. Denne alarmerende melding fra eget revisionsfirma er blevet gentaget hvert år lige siden.

Normalt ville en bestyrelse allerede i 2012 have indkaldt til et ekstraordinært bestyrelsesmøde, hvor ledelsen var blevet pålagt at udarbejde en konkret og troværdig økonomisk genopretningsplan, som der kunne følges op på fra bestyrelsens side minimum hvert kvartal. Alt andet må betragtes som mangel på rettidig omhu fra en bestyrelses side.

Tilsyneladende er dette imidlertid ikke sket. Og hvis det er tilfældet må det i høj grad undre.

Thomas Andresen har selv i 2½ år, efter eget udsagn, investeret nærmest uanede personlige ressourcer i at finde en løsning på spørgsmålet om kommunens fremtidige produktionsskole. Det er der imidlertid ikke kommet nogetsomhelst konstruktivt ud af, så nu ved byrådet i det mindste, at det ikke er Thomas Andresen, man fremover skal sætte til at skaffe holdbare løsninger i en sådan sammenhæng.

Tilbage står, at de unge, som produktionsskolerne først og sidst handler om, er blevet gidsler i et uklædeligt mummespil, hvor kreditorernes interesser hele tiden har spøgt i baggrunden.

I Enhedslisten er vi imod den form for gidseltagning!

Jens Bundgaard Nielsen.
Kontaktperson for Enhedslisten i Aabenraa