Rettidig omhu?

Det har i et stykke tid været kendt, at Business Aabenraa har haft udfordringer i forhold til driften. Det står i skærende kontrast til den nærmest overoptimistiske mundtlige redegørelse om Business Aabenraa, som økonomiudvalget fik i efteråret. I Enhedslisten var vi imidlertid opmærksomme på, at der for eksempel ikke forelå en skiftlig og fremadrettet handleplan for aktiviteter og drift som sådan, og derfor stillede jeg i efteråret via JydskeVestkysten en række spørgsmål til Thomas Andresen, som er medlem af bestyrelsen for Business Aabenraa. Det fik jeg nu ikke alverden ud af. Mig bekendt foreligger der stadig ikke en skriftlig og fremadrettet handleplan, som politikerne nødvendigvis bør kende som vurderingsgrundlag i forhold til bevillinger, justeringer af aktivitetsflade m.v. Alligevel bevilgede byrådet i forbindelse med budgetforliget i 16 et anseeligt beløb til Business Aabenraa. Hvilket vi i Enhedslisten tilkendegav, at vi fandt problematisk.

Vi fandt det ikke mindst problematisk, fordi der jo også for ledelse og medarbejdere i Business Aabenraa ligger en sikkerhed at få godkendt en konkret og fremadrettet handleplan, hvilket bestyrelsen for Business Aabenraa derfor naturligvis bør være de første til at vide.

I Enhedslisten finder vi det drønhamrende ærgerligt, at bestyrelsen for Business Aabenraa ikke i god tid har sørget for et klart formuleret og fremadrettet grundlag for en nødvendig afklaring af, hvordan Business Aabenraa fremover kan fremstå mest optimalt som en dynamisk erhvervs- og turistpolitisk faktor i Aabenraa Kommune.

Jens Bundgaard Nielsen, kontaktperson