Opstart på vores politikudvikling frem mod kommunalvalget i 2017.

Tid: Lørdag den 2. april 2016, kl. 10,30-15,00.
Sted: Dansk Metal, Langebro 10, Aabenraa.

Enhedslisten fik et rigtigt godt kommunalvalg i 2013. Det har givet os en langt større kommunalpolitisk platform på landsplan, end vi nogensinde før har haft. Derfor bliver kommunalvalget i 2017 også vigtigt for Enhedslisten. Det er her, vi skal vise, at vores tilstedeværelse i byråd og udvalg i kommunerne har båret frugt, så vi ved kommunalvalget i 2017 kan blive en endnu stærkere kommunalpolitisk faktor i perioden 2017-21.

Derfor er det også vigtigt, at vi i Aabenraa-afdelingen arbejder sammen om at få skabt et sammen-hængende og inspirerende kommunalpolitisk program, som betyder, at vi har et godt udgangspunkt for at markere os klart og virkelighedsnært i den kommende valgkamp. Vi skal sammen udvikle konkrete bud på, hvad vi vil med Aabenraa Kommune og for de mennesker, som bor her. For kun på den måde kan vi vise vælgerne, hvorfor de skal stemme på Enhedslisten ved kommunalvalget.

Vi har allerede inviteret vores medlemmer til at deltage i den kommende politik-udviklingsproces, men vi vil gerne gentage invitationen endnu engang. Det vil vi, fordi vi ved, at I repræsenterer mange forskellige typer af viden og erfaringer, som helt sikkert kan bidrage til at udvikle konkret kommunalpolitik. I er derfor også rigtigt velkomne til at skrive eller ringe til arbejdsgruppens medlemmer (Steen, Gert og Jens B) med tanker, ideer, visioner i det kommende år. Og I får selvfølgelig datoerne for de kommende politikudviklings-lørdage meldt ud i god tid, så I kan koble jer på, når det er muligt for jer, ligesom vi fra arbejdsgruppens side nok skal sørge for at holde jer opdateret på, hvordan politikudviklingen skrider frem.

Vi har heldigvis god tid til at få sat vores kommunalpolitiske program på skinner. Et helt år faktisk. Til den tid bliver der lejlighed til at tage stilling til, hvad der er kommet ud af de fælles anstrengelser på et medlemsmøde med fokus på vores kommunalpolitiske program. Efterfølgende er der stadig tid til at få justeret de ting, som vi på medlemsmødet beslutter, at der kan være grund til at få kigget efter i sømmene en ekstra gang.

Program for dagen:
10,30 – 10,35: Kort velkomst v/Jens B.
10,35 – 10,50: Oplæg v/ Gert
10,50 – 11,05: Oplæg v/ Steen
11,05 – 11,20: Pause
11,20 – 12,00: Vi tager en runde og hører, hvad vi hver især ser som vigtige kommunalpolitiske temaer for Enhedslisten i Aabenraa.
12,00- 13,00: Frokost.
13,00- 13,10: Vi deler os op i to grupper. Hver gruppe vælger to temaer, som de ønsker at arbejde med.
13,10 – 14,15: Politikudvikling.
14,15 – 14,30: Kaffe.
14,30 – 14,55: Fremlægning og dialog.
14,55 – 15,00: Kort afrunding v/Jens B.
Steen, Gert og Jens B.