Enhedslisten kan finde værdierne i velfungerende daginstitutioner

Liste Ø i Aabenraa kommune er åbenbart de sidste, der ser værdierne i velfungerende daginstitutioner.
Derfor har vi stillet ændringsforslag til budget 2014 som betyder, at området friholdes for besparelser.
Socialdemokrater, Venstre, Konservative og Slesvigsk Parti fastholder alle en besparelse på 8.092 millioner.
Disse partier prøver på alle måder at underspille betydning af reduktioner på området. I 2012 fik daginstitutions området tilført 4,8 millioner til ekstra personale. Midler som Enhedslisten i forbindelse med finansloven, havde fået øremærket som en ekstra bevilling til kommunen. Disse øremærkede 4,8 millioner modtager Aabenraa kommune også i 2014 – men vælger at bruge pengene til andre formål.
Inden denne ekstra bevilling i 2012, lå Aabenraa kommune blandt de 10 dårligste kommuner på landsplan og
anden sidst i Region Syddanmark med færrest lønudgifter pr. barn. Med de nye sparekrav fra ovennævnte partier er udsigten for 2014, at Aabenraa kommune aspirerer til en 1. plads i Region Syddanmark og en topplacering på landsplan med færrest lønudgifter pr. barn i daginstitutioner.

Dette er uspiseligt for Enhedslisten – Vi kan se værdierne – Vi vil lave det om.
Du kan nå det endnu – stem på liste Ø ved kommunalvalget den 19.11.2013 – en ny begyndelse i kommunalpolitik

Gert Nordklitgaard