Den tynde “blå” luft

Al den snak om overførselsindkomst, socialt bedrageri, at de arbejdsløse er dovne osv, får en ny betydning, når man ser at “lille Lars fra Græsted” fører sig frem som “store Lars fra Danmark”.
Er det en tilfældighed, at venstres borgmesterkandidat i Aabenraa markerer sig i en stor annonce med en flyvemaskine, godt nok af mindre format, men det fremkalder en vis undren. Mon han har snakket med sin formand om ‘at rejse er at leve’. De store annoncer, som venstre markedsfører sig med, er totalt blottet for politisk indhold. Det er ærgerligt, for de har sikkert ikke været billige ?

Jeg ved nu, at Thomas Andresen er en ihærdig mand på flere fronter og, som han lover i en af hans tynde annoncer, citat: “Som ny borgmester for Aabenraa Kommune vil jeg kæmpe hårdt for at Sønderstrand gøres attraktiv igen og får det blå flag”. Mon han har tænkt sig selv at gøre det eller bliver det folk på overførselsindkomst? Måske er det bare endnu et blålys.

Venstre fører sig frem som Danmarks største arbejderparti. Så kammerat Thomas, det kræver lidt mere at være borgmester end at kunne skyde med bue og pil, at kunne binde sit slips, lege med modelfly, spille tennis og løbe en 100-meter. Vi håber ikke, at det går lige som i eventyret Kejserens nye klæder: “han har jo ikke noget på”, som man sagde, da han skulle vise sig for folket.

Jens Christoffersen
Højholt 1, 6200 Aabenraa