Pressemeddelelse:

Enhedslisten og Alternativet har indgået teknisk valgforbund op til kommunalvalget i Aabenraa Kommune, hvilket iøvrigt også  er tilfældet i forhold til regionsrådsvalget.

For Enhedslisten er det vigtigt, at der i det kommende byråd kommer mere fokus på klima, miljø og natur, og det vores opfattelse, at vi flugter fint med Alternativet på netop det punkt. Det samme gælder ønsket om mere åbne og gennemskuelige politiske beslutningsprocesser, som involverer borgerne og de fagpersoner, der i det daglige er tættest på borgerne. Der er brug for nye visioner i forhold til, hvordan vi sætter langt mere fokus på livskvalitet og trivsel i den nære velfærd.

I det nye byråd er der brug for politikere, der går bag om de endeløse kolonner af tal i regnearkene. For bag alle tallene er der altid en menneskelig og social virkelighed. Det er den virkelighed, som bør udgøre den egentlige bundlinie for det politiske arbejde.

Jens Bundgaard Nielsen, Kontaktperson og spidskandidat til byrådet for Enhedslisten