Konkrete politiske forslag fra Enhedslisten i Aabenraa 1

For første gang er Enhedslisten i Aabenraa i byrådet. Det betyder, at vi har fået en vigtig platform for at kæmpe for vores politiske mærkesager. Vi vil i de kommende fire år løbende udarbejde konkrete politiske forslag, som vi vil sætte på den lokalpolitiske dagsorden. Ligesom vi vil spørge ind til grundlaget og forudsætningerne for en række af de politiske forslag, som det liberale flertal i byrådet vil fremsætte i de kommende år.

På vores hjemmeside vil vi løbende informere om de konkrete lokalpolitiske initiativer, som Enhedslisten i Aabenraa i de kommende fire år tager initiativ til. Desuden kan du se, hvilke politiske forslag, vi allerede har udarbejdet og fremsat.

Du er i øvrigt velkommen til at komme med ideer og kommentarer, hvis du har noget på hjerte i forhold til politiske emner eller temaer, som du synes, det er vigtigt at gøre os opmærksomme på.
(Opdateret liste 13. nov. 2013)

I forbindelse med de aktuelle budgetforhandlinger har vi udarbejdet følgende forslag:
(Klik på de enkelte forslag for at læse mere om dem)

1. Brugerindflydelse –brugerinvolvering – hvordan fungerer det og hvilke perspektiver for udvikling og kvalificering?
    2. Ungdomsarbejdsløshed – udvikling og kvalificering af tilbuddet til de mest sårbare unge.
    3. Etablering af Børn- Unge Panel i Aabenraa Kommune.
    4. Sammenhængende vidensopsamling- og formidling – nøglen til bedre forbyggelse og tidligere indsatser på bu-området.
    5. Ansættelse af musikterapeut indenfor ældreplejen i Aabenraa Kommune.
    6. Bisiddere til børn og unge.
    7. Politiske temadrøftelser med relevante fagpersoner.
    8. Ombudsmand (m/k) på det sociale område for borgerne i Aabenraa Kommune.
    9. Sammenhængende Inklusionspolitik

(Illustration: Thomas Kruse)