Enhedslistens bemærkninger til JV artikel om eventuel skattestigning i Aabenraa kommune

JV bringer den 22.8.13 en artikel med spørgsmålet skattestigning eller ej i Aabenraa kommune. Det kan oplyses at Enhedslisten støtter en stigning i grundskyldspromille, som er blandt landets laveste. Det undrer ikke at Venstre er i mod. Er Venstre reelt i gang med at holde hånden over sine bidragsydere til valgkampagnen? Der er ingen åbenhed omkring hvem der bidrager! Som det fremgår af Venstres valgkampagne skal Aabenraa kommune fremover drives som en virksomhed som kun skal have et fokus vækst og vækst. Venstre vil åbenbart ikke have en borgmester – men en leder som strammer slipseknuden ind (kan være farligt, hæmmer ilt til hjernen) I Enhedslisten har vi en stor frygt for, at får Venstre “magt” vil der blive tale om flere fyringer, flere privatiseringer af plejehjem og besparelser/øget brugerbetaling for specielt børnefamilierne, ældre og handicappede. PS. Når du kaster en sten, så lad være at gemme hånden bagefter!

Gert Nordklitgaard, Byrådsmedlem medlem af Enhedslisten, Wais 3 Stubbæk