Bliver Aabenraa Kommune attraktiv af at spare på alt?

Svar på læserbreve i JV den 27.8.13 fra henholdsvis Philip Tietje og Thomas Andresen fra Venstre.
Sikke en reaktion, de herrer Philip Tietje(PT) og Thomas Andresen(TA) kommer med på mit læserbrev. Som udgangspunkt må det være en fordel, at TA, der drømmer om at blive leder af Aabenraa kommune, var i stand til at læse og forholde sig til de faktiske forhold, jeg skriver om og ikke kaste sig over teorier om, hvilke samfundsmodel jeg går ind for. År efter år er der sket nedskæringer i Aabenraa kommune, som kan mærkes hos stort set alle borgere (asfalt, grønne områder, bygninger, dagtilbud, skoler, børn og unge, ældrepleje og så videre) Gad vide om Aabenraa kommune gør sig attraktiv ved at spare på alt? Aabenraa kommune har en af de ringeste normeringer i dagtilbud. I 2012 fik et flertal i byrådet rettet lidt op på dette – Venstre var i mod, og TA kaldte det en hadegave til dagtilbuds området. Venstre er gået i spidsen for at privatisere plejehjem i Bylderup-Bov hvilket kan betyde en ekstra driftsudgift på op til 2 millioner årligt. Generelt syntes jeg, det er pinligt, at Venstre ikke kan se, hvor der er behov for en ekstra indsats for borgerne i Aabenraa kommune. Blandt andet vil den nye skolereform komme til at koste kommunen. Nogle politikere forestiller sig, at det helt eller delvist finansieres via forældrenes egenbetaling i SFO. Venstre går blandt andet til valg på vision – det må være om at spare endnu mere.

PS .Sande ord er ikke smukke – smukke ord er ikke sande.
Gert Nordklitgaard, byrådsmedlem og medlem af Enhedslisten, Wais 3 Stubbæk