A/S Kvalme-karrusellen

Da forestillingen var slut, var alle blålysene enige om, at det var en fin lille aftale, man havde lavet med at beholde cirkusdirektørens “tøjstativ” intakt.

I de fleste cirkustelte er der højt til loftet og det er der også til hykleriet. Det er ikke så længe siden at hyklerne: Christensen, Pind, Støjberg, Hjorth m.fl. pustede sig op omkring Helle Thornings skattesag: “Vi kan ikke ha en statsminister, der ikke har orden i sine sager”. Men det må vores egen cirkusdirektør gerne; som de siger: “Han er jo en dygtig direktør”, skønt nogen mener for dygtig ! De snakker også meget om vækst. Det har de til fulde indfriet i utroværdighed.

Nu skal A/S Kvalme-karrusellen rundt i hele Danmark og sælge billetter til deres nye forestilling, måske til halv pris og overbevise folk om, at der ikke er fejet noget ind under manege-gulvet. Gad vide om deres nye glansnummer bliver dobbelt-spin med hel skrue. Det bliver spændende at se.

Store dele af Kvalme-bestyrelsen påstår, at det er mediernes skyld, at publikum valgte deres forestillinger fra. Men mon ikke det nok skal vise sig at Kvalme-karrusellen er kommet for at blive og at cirkusteltet igen bliver Danmarks største og publikum igen vil strømme til for at få sig et par timers billigt grin/gråd. Se, det er et cirkus.!!!

Jens Christoffersen