Alle mands ven er ingen mands ven

Ejler Schütt (ES) fremturer igen med, at han er modstander af en forhøjelse af grundskyldspromillen i Aabenraa kommune. Pengene skal blive i lommerne på de borgere, der har penge – Hver gang sammenligner han de kommunale skal/kan opgaver med en privat virksomhed. Min første tanke er – “gad vide hvor mange huller der er i denne mands uvidenhed”. Det ville være rart hvis ES konkret ville pege på hvor og hvor meget der kan/skal spares i kommunen – så der var en chance for at få system i ES galskab med at bruge med den ene hånd og spare med den anden. Enhedslisten går ind for en stigning i grundskyldspromillen, som er blandt landets laveste. Vi ønsker som udgangspunkt at fastholde nuværende aktivitets niveau/budget i kommunen. I Enhedslisten ved vi hvad ordet solidaritet betyder og vi betragter ikke relationer mellem mennesker som en teknisk økonomisk størrelse der kun har betydning for produktionsprocessen og betalingsbalancen.
PS. Alle mands ven er ingen mands ven

Gert Nordklitgaard, medlem af Aabenraa byråd og Enhedslisten, Wais 3, Stubbæk